Recenze: Seriál Agent Elvis

Agent Elvis
Netflix

Elvis Presley (mluví Matthew McConaughey) vymění svou kombinézu za jetpack a stane se agentem tajného vládního programu na ochranu proti temným silám, které ohrožují zemi….

O Elvisu Presleym existuje již dostatek teorií. Teorií o tom, že Král Rock ‚n‘ Rollu v roce 1977 ve skutečnosti svou smrt jen zfalšoval a stále někde tajně žil, některé teorie poté pracovali s tím, že Elvis ve skutečnosti nikdy nepocházel ze Země a ve skutečnosti se pouze vrátil na svůj domovský svět. Co když byl ovšem Presley tajným agentem, který bojoval proti Mansonově rodině či Howardu Hughesovi nebo měl za parťáka opici? Jeden ze scenáristů ikonického animovaného špionážního seriálu Archer, Mike Arnold, spolu s Johnem Eddiem a Priscillou Presley, vdovou po králi Rock ‚n‘ Rollu, stojí za animovaným seriálem, který na legendárního zpěváka vrhá zcela nový pohled. K tomu všemu samotného Elvise mluví Matthew McConaughey, který by byl zřejmě ještě nějakých 20-25 let nazpátek ideálním kandidátem na roli Elvise v jeho biopicu. Při vzpomínání na samotného Archera ani Agent Elvis nezapře až komiksový vzhled, absenci divokých nápadů i podobu něčeho, co rozhodně není pro dětské diváky. Vzniká ovšem ve výsledku zábavná šleha?

Agent Elvis
Netflix

S výsledným seriálem to je v podstatě jako na horské dráze. Jedna epizoda může zaostat za očekáváními, druhá může rázem krapet nalákat na zbytek, zhruba takhle se to mění každou druhou epizodu, kdy je jednoduše snadné si přiznat, že seriál z toho všeho vychází spíše průměrně. Za režii stojí Fletcher Moules (režisér super Entergalactic) spolu s Garym Ye, kteří zvládají těžit z retro atmosféry, které se zvládá vyjádřit k dobovým událostech tehdejší doby zábavným způsobem. Dojde tak na zmíněnou Mansonovu rodinu, vládu Richarda Nixona (na ikonické setkání Elvise a Nixona v Bílém domě zvládá vrhat zcela nové světlo), adresování toho, zda bylo přistání na Měsíci skutečně zfalšované i Válku ve Vietnamu. Dobrodružství agenta Elvise jsou ve finále spíše fantasmagorií, u které je nejlepší rychle vypnout mozek a užívat si, že seriál skutečně není pro dětské diváky a nebojí se ošklivých slovíček, grafického násilí i dalších znepokojivých výjevů. A to je vlastně vše, co může seriál zhruba nabídnout.

Nedá se říct, že by Agent Elvis z divoké premisy zvládal vymačkávat maximum, v mnoha případech je snadnější vzpomínat na zmíněného zábavnějšího Archera. McConaughey svým jižanským přízvukem sice dává do role Elvise všechno, jeho psychopatický šimpanzí sidekick Scatter je poměrně zábavnou postavou, celý koncept ovšem v součtu není zas takovou divočinou a v případě jednotlivých epizod jednoduše nezvládá přijít s kdovíjak památnými momenty, kdy je velmi snadné si představit, že by šlo přijít s kreativnějším přístupem ať už v rámci šílené akce či čerpání z dobových událostí. Tvůrcům rozhodně nonstop nechybí nějaká kreativita a zábavné momenty, málokdy se ovšem vybaví v rámci jednotlivých epizod pocit, že tvůrci skutečně zvládli si z utahování si daných stěžejních historických momentů i pozadí Elvisovy kariéry vymačkat maximum. Priscilla Presley v tomto seriálu mluví sama sebe a se vztahem mezi její fiktivní já a fiktivním Elvisem se občas někdo snaží nějak zajímavě pracovat, především se samotným Elvisem se v závěru dějí divoké věci, které se tak trochu snaží opodstatnit Elvisovu přetrvávající existenci a potencionálně se otevírají vrátka pro Elvisův návrat, který by nutně nemusel dojít závěru své pouti v roce 1977. Tohle je naopak dost možná až příliš divoký koncept, který sice může jednou pobavit, v opakované formě ovšem přestane být vtipem a vyvolává naději, že zrovna touto cestou se tvůrci nevydají a radši pouť agenta Elvise ukončí.

Agent Elvis
Netflix

I přes přítomnost Elvise a Scattera vlastně chybí víc zajímavých postav, epizody se navíc i přes satirický potenciál snadno stávají často předvídatelnými a nedá se tvrdit, že by seriál stál na půdě bezedné studny nápadů.  Elvis si jednoduše občas dá LSD, s někým brutálně zamává, jeden zábavný nápad poté zvládá pracovat s tím, že Elvis není první celebritou, která se stala mezinárodním agentem. Sázka na humor ovšem vždy nefunguje, kdy nevýhoda dost možná tkví v tom, že se tvůrci pokouší až o řetěz plný vtipů, reálně z nich ovšem funguje zhruba třetina a k věčnému válení po zemi tak Agent Elvis kdovíjak nesvádí. Fakt, že Elvis vznikl i za účasti Presleyho pozůstalé rodiny je potom krapet zvláštní, kdy je Elvis dle očekávání vyobrazen jako milující manžel i otec, zároveň se ovšem většinu času Elvis prezentuje ve světle, které není zrovna žádoucí a to i přes fakt, že by v seriálu měl primárně být agentem, který ochraňuje USA a ve stylové animaci i v kooperaci s opičákem Scatterem je občas téměř zbraní hromadného ničení. Jde zřejmě o seriál, který by samotnému Elvisovi i díky jeho manýrům udělal radost, diváci se poté sami musí rozhodnout, zda je pro ně výsledná forma dostačujícím výsledkem.

Agent Elvis je ve výsledku vlastně slušná animovaná podívaná, které ovšem chybí nějaké výraznější trumfy a pocit, že by zvládla naplno vytěžit svůj potenciál….

Verdikt: 60%